Home | Contents |
8. Glossary
English |
Deutsch |
a ction choice phase |
Handlungsauswahlphase |
action phase |
Volitionsphase |
action plan |
Vorsatz |
activity opportunity |
Handlungsangebot |
Assessment |
Analyse, Beurteilung |
attribution of responsibility |
Verantwortungsattribution |
c ognitiv avoidence (KOV) |
kognitiv vermeidend |
Condition |
Zustand |
coping style |
Coping-Stil |
cross-sectional study |
Querschnittstudie |
d epartment of health |
Gesundheitsamt |
dependent variable |
abhängige Variable |
Design |
Gestaltung |
e cological culture at school |
ökologische Schulkultur |
Environment |
Umwelt |
environmental organsations |
Umweltschutzorganisation |
environmental profile |
ökologisches Profil |
environmetnal protection |
Umweltschutz |
f eatures and modifications in conservation |
Einrichturngen zur Natur- und Umweltschutz |
g eneral practices in nature and environmental conservation |
allgemeine Natur- und Umweltschutzpraktiken |
H abitat |
Lebensraum |
i ndependent variable |
unabhängige Variable |
Indigenous |
einheimisch |
Institute for Science Education |
Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften (IPN) |
institutional support structures |
schulische Stützsystem |
Instrumentality |
Ergebnis-Folge-Erwartung |
Instrumentality |
Instrumentalität |
Intention |
Intention |
intergated model for environmental activity or environmental action model |
integriertes Handlungsmodell |
l and use and regional planning |
Landschaftsplanung |
Layout |
Anordnung |
longitudinal study |
Längsschnittstudie |
M inistry of Education |
Kultusministerium |
mixed distribution modells |
Mischverteilungsmodelle |
motivation phase |
Motivierungsphase |
n ature conservation |
Naturschutz |
o utcome expectation |
Handlungs-Ergebnis-Erwartung |
P articipation |
Partizipation, Einbeziehung, das Mitmachen |
Practices |
Praktiken |
public school system |
allgemeinbildende Schulsystem |
r esponsible behavior |
verantwortliches Handeln |
s elf reported |
selbstberichtet |
self-competence (or according to Bandura "self-efficacy") |
Kompetenzerwartung |
Severity |
Schweregrad |
situative barriers |
situative Barrerien |
situative resources |
situative Ressourcen |
social desirability |
soziale Erwünschtheit |
standing toward ... at the school |
die Haltung zur ... an der Schule |
subjektive norm |
subjektive Norm |
Surface |
Oberfläche |
survey |
Erhebung |
t heories of motivational psychology |
Motivationspsychologische Theorien |
Threat |
Bedrohung |
v igilant (VIG) |
vigilant |
Vulnerability |
Vulnerabilität |
w ell-being |
Wohlbefinden |
Deutsch |
English |
a bhängige Variable |
dependent variable |
allgemeinbildende Schulsystem |
public school system |
allgemeine Natur- und Umweltschutzpraktiken |
general practices in nature and environmental conservation |
Analyse, Beurteilung |
assessment |
Anordnung |
layout |
B edrohung |
threat |
C oping-Stil |
coping style |
E inheimisch |
indigenous |
Einrichturngen zur Natur- und Umweltschutz |
features and modifications in conservation |
Ergebnis-Folge-Erwartung |
instrumentality |
Erhebung |
survey |
G estaltung |
design |
Gesundheitsamt |
department of health |
H altung zur ... an der Schule |
standing toward ... at the school |
Handlungsangebot |
activity opportunity |
Handlungsauswahlphase |
action choice phase |
Handlungs-Ergebnis-Erwartung |
outcome expectation |
I nstitut für die Pädagogik der Naturwissenschaften (IPN) |
Institute for Science Education |
Instrumentalität |
instrumentality |
Intention |
intention |
intergrierte Handlungsmodell |
intergated model for environmental activity or environmental action model |
k ognitiv vermeidend |
cognitiv avoidence (KOV) |
Kompetenzerwartung |
self-competence (or according to Bandura "self-efficacy") |
Kultusministerium |
Ministry of Education |
L andschaftsplanung |
land use and regional planning |
Längsschnittstudie |
longitudinal study |
Lebensraum |
habitat |
M ischverteilungsmodelle |
mixed distribution modells |
Motivationspsychologische Theorien |
theories of motivational psychology |
Motivierungsphase |
motivation phase |
N aturschutz |
nature conservation |
O berfläche |
surface |
ökologische Schulkultur |
ecological culture at school |
ökologisches Profil |
environmental profile |
P artizipation, Einbeziehung, das Mitmachen |
participation |
Praktiken |
practices |
Q uerschnittstudie |
cross-sectional study |
s chulische Stützsystem |
institutional support structures |
Schweregrad |
severity |
Selbstberichtet |
self reported |
situative Barrerien |
situative barriers |
situative Ressourcen |
situative resources |
soziale Erwünschtheit |
social desirability |
subjektive Norm |
subjektive norm |
U mwelt |
environment |
Umweltschutz |
environmetnal protection |
Umweltschutzorganisation |
environmental organsations |
unabhängige Variable |
independent variable |
v erantwortliches Handeln |
responsible behavior |
Verantwortungsattribution |
attribution of responsibility |
Vigilant |
vigilant (VIG) |
Volitionsphase |
action phase |
Vorsatz |
action plan |
Vulnerabilität |
vulnerability |
W ohlbefinden |
well-being |
Z ustand |
condition |
Home | Contents |